ŚwiatDiety.pl

Switch to desktop

Banany, to nie tylko zdrowie.

banany przepisy.magazyn-kuchnia.pl Banany to idealne źródło łatwo przyswajalnych węglowodanów. Ich podaż jest znacznie wyższa niż w innych owocach, ponieważ wynosi ok. 20 g w 100 g. Im banan jest bardziej dojrzały tym więcej zawiera cukrów prostych, a jednocześnie, co ważne, mniej skrobi.

 

Ponadto banany są bardzo smaczne i wartościowe. Te owoce mają także kilka innych zalet, są świetną przekąską dla sportowców, ponieważ są doskonałym źródłem energii(100g to prawie 100kcal).


 Dodatkowo banany są bardzo dobrym źródłem potasu, niejednokrotne badania udowodniły, że młodzież, która na stałe wprowadziła banany do diety, osiągała znacznie lepsze wyniki w nauce. Potas dobrze reguluje ciśnienie krwi oraz gospodarkę wodną organizmu. Kolejną zaletą bananów jest duża ilość zawartości białka, które składa się głównie z aminokwasów i dzięki temu świetnie nadaje się do budowy mięśni. Nie mniej ważny w składzie tego owocu jest błonnik zawarty w bananach, który obniża poziom cholesterolu oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca.

 Naprawdę warto wprowadzić banany do swojej codziennej diety, są bardzo ważne zarówno dla sportowców jak i wszystkich ludzi. Można jeść banany osobno lub jako dodatek do musli, jogurtu czy kefiru. W odpowiednich ilościach banany są również doskonałym składnikiem diety dla osób, które się odchudzają.

 

Zdj. www.bogatyelblag.pl

Copyright 2013 Światdiety.pl. All Rights Reserved
Powered by: Softdesign Studio

Top Desktop version